درباره نادکاپ

1

 

دربارهشرکت نوآوران ابزار دانش آموز (نادکو) 

شركت نوآوران ابزار دانش آموز (نادكو) بعنواناولينتوليدكنندهسرگرمی های علمی وآموزشينوين (روبوتيك، هوافضا، نانو، نجوم، فیزیک و...)درايران مي باشد، در قالب يک شرکت سهامي خاص درسال1382تاسيسشدهوبهصورتتخصصيدرحوزه زنجیره خلاقیت - مهارت در زمینهسرگرمی های علمی و آموزشی فعاليتمي كند. موسسيناينشركتهمگيازفارغالتحصيلان و مربيان مدارس سمپاد (تيزهوشان( بوده ودركارنامهخودساختزيردرياييدونفرهيونسدرسالهاي76و77دردوراندانش آموزيوقهرمانيجهاناز مسابقاتروبوكاپدرسال81دردورهدانشجوييرابهثبترساندهاند.

طراحی و تولید 8 بسته آموزشی روباتیک، 4 محصول آموزشی خلاقیت ، 3 بسته آموزشی نانو و شیمی، 3 بسته آموزشی هوا فضا، 3 بسته آموزشی نجومی و ...، برگزاری 17 دوره مسابقات نادکاپ در سطح کشوری و 3 مسابقه بین المللی در دوبی با همکاری دانشگاه ولنگونگ استرالیا، اخذ تاییدیه از آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه ای، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و در نهایت کسب عنوان 30 کارآفرین برتر جوان در عرصه صنعت در سال 89، جزو 7 فن آفرین برتر و تنها منتخب در علوم انسانی در جشنواره شیخ بهایی در سال 90 و کسب دیپلم افتخار در جشنواره شریف در سال 91 از جمله افتخارات این مجموعه میباشد.

شرکت نوآوران ابزار دانش آموز (نادکو) ارائه دهنده راه حلهایی در حوزه  زنجیره های مهارت - خلاقیت است که سعی دارد با تامین هم زمان کالا ها و خدمات متنوع در زمینه سرگرمی های علمی و آموزشی، با استفاده از فن آوریهای آموزشیبه روز و پیشرفته وکارمندانی متخصص، متعهد و خلاق، به شناسایی توانمندیها و هدایت استعدادهای دانش آموزان برای رسیدن به الگوی جوان و جوان برتر  بپردازد.

زنجیره مهارت - خلاقیت طراحی شده در نادکو شامل 5+1 مرحله است، که بازدیدهای تعاملی علمی و سرگرم کننده جذاب جهت علاقمندسازی دانش آموزان، برگزاری کارسوقهای هدفمند چند ساعته با هدف ایجاد مهارتهای مقدماتی، کارگاههای بلند مدت تخصصی  چندین ماهه جهت پرورش مهارتهای خاص، مسابقات نادکاپ با هدف اصلی ایجاد فرصتی برای بروز خلاقیت دانش آموزان و جشنواره های متنوع علمی با هدف پرورش خلاقیت 5 مرحله اساسی این زنجیره می باشند، همچنین در تمامی مراحل این زنجیره فرآیند شناسایی ، ارزشیابی غیر مستقیم و هدایت استعدادهای دانش آموزان بعنوان یک مرحله جریان دار  و البته بر اساس نظریه هوشهای چندگانه در تمامی مراحل 5گانه بالا یکی از مهمترین بخشهای این زنجیره میباشد .

شرکت نادکو در چشم انداز خود در افق سال 1397 شمسی بعنوان شرکتی دانش بنیان در حوزه آموزش، مرجع آموزش غیررسمی، انشاله خود را برترین برند ارائه دهنده کالا و خدمات متنوع درحوزه زنجیره های مهارت - خلاقیت در زمینه سرگرمی های علمی و آموزشی و معتبرترین پژوهشکده مهارت و خلاقیت جهت شناسایی توانمندیها و هدایت استعدادهای دانش آموزان و دانشجویان با رویکرد هوشهای چندگانه در زمینه سرگرمی های علمی و آموزشی میبیند .

 

مسابقات نوآوری و ابتکارات دانش آموزی (تاریخچه نادکاپ)

 

   مسابقات نوآوری و ابتکارات دانش آموزی نادکاپ یکی از مهمترین مراحل در زنجیره مهارت – خلاقیت است که با هدف ایجاد بروز فرصت خلاقیت در دانش آموزان، در 3 حوزه اصلی علوم نوین، علوم پایه و خلاقیت طراحی شده است.

   در شانزدهمین دوره این مسابقات که اسفند ماه سال 92 در دانشگاه صنعتی شریف برگزار گردید بیش از 1000 تیم از بیش از 40 شهر کشور شرکت کرده بودند و در حوزه علوم نوین در 3 رشته میکروالکترونیک و روباتیک در 19 بخش، هوافضا در 5 بخش و نانو در 2 بخش و در حوزه علوم پایه در 3 رشته شیمی در 2 بخش، زیست شناسی در 2 بخش و نجوم در 2 بخش مجزا، دانش آموزان به رقابت پرداختند .

 

چشم انداز

     چشم انداز این مسابقات در حوزه سرگرمی های علمی و آموزشی دانش آموزی، متنوع ترین مسابقات در زمینه های علوم نوین، علوم پایه و خلاقیت است، که در سطحی ملی برگزار می شود و خروجی آن به دور از رقابتهای غیر سازنده استرس زا در فضای دانش آموزی، با توجه به آموزشی بودن این مسابقات بر اساس استانداردهای تبیین شده در نادکو در زنجیره مهارت-خلاقیت، ایجاد فرصتی برای شناخت و محک توانمندیهای دانش آموزان توسط خود آنها ، اساتید، اولیا و پرورش خلاقیت آنها می­باشد .

مسابقات نوآوری و ابتکارات دانش آموزی بعنوان یکی از سرفصلهای اساسی زنجیره مهارت-خلاقیت در چهارمین مرحله اصلی، اولین فرصت اساسی برای بروز خلاقیت در دانش آموزان است، دانش آموزانی که بعد از گذراندن مراحل بازدیدی، کارسوقهای کوتاه مدت و کارگاههای بلندمدت ،خود را برای محکی جدی در یک فضای اجتماعی جدی می بینند.

   دانشگاه شریف بعنوان معتبرترین برند دانشگاهی ایران و البته مهمترین حامی معنوی شرکت نادکو یقینا در این مسابقات نقشی اساسی ایفا می کند . حضور مسوولین دانشگاه در شورای سیاستگذاری، اساتید دانشگاه در کمیته علمی- فنی و دانشجویان دانشگاه در تیم اجرایی مسابقات، مطمئنا فضای مسابقات را به صحنه بروز قابلیتهای این افراد در این فضای حساس و پراهمیت تبدیل خواهد کرد.

  

ساختار مسابقات نوآوری و ابتکارات دانش آموزی (نادکاپ) :

در مسابقات نوآوری و ابتکارات دانش آموزی، شورای سیاستگذاری 7 نفره از اعضای هیات علمی و مسولین مرتبط کشوری و دبیر اجرایی را انتخاب میکند.

دبیر اجرایی، کارگروه اجرایی شامل 6 کمیته به نامهای علمی و فنی، تبلیغات و روابط عمومی، مالی و ثبت نام، پشتیبانی، اسپانسرینگ و فوق برنامه را انتخاب میکند که با خود دبیر اجرایی 7 نفر  میباشند.

 

کارگروه  اجرایی :

    دبیر شورا: مهندس اسماعیلی

   اعضای اصلی: علی اکبر امیری، امیر خاصه تراش، امیر حاجی شریف، محمد اسکناسی و آرمین سنقری 

 

برنامه و محتوای مسابقات نادکاپ :

بخش اصلی

   در این بخش پیش بینی میشود، در حدود دو هزار دانش آموز در 3 حوزه اصلی علوم نوین(روباتیک، هوافضا، نانو، سازه های پایدار و زیست فناوری)، علوم پایه(شیمی، زیست شناسی و نجوم) و خلاقیت، که در بیش از 40 بخش طراحی شده است، شرکت کنند .

مسابقات، هرساله در اسفند ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد .

بخش فوق برنامه (جنبی)

1-       برگزاری کارگاه های عمومی و تخصصی

به منظور تشویق کلیه شرکت کنندگان در جشنواره ودر گروه های مختلف سنی کارگاه هائی با حضور اساتید این گروه آموزشی که  تجربه کافی را دراین زمینه دارند با موضوع خلاقیت در زمانبندی های مختلف   می شود.

2-       توزیع محصولات فرهنگی ازجمله روزنامه دیواری،لوح فشرده آموزشی،بسته های آموزشی خلاقیت و...

ازجمله برنامه های قابل ارائه به کلیه شرکت کنندگان که به منظور تشویق وآموزش همگانی آنان انجام خواهد شد تولید محصولات فرهنگی مرتبط در قالب های روزنامه دیواری ، لوح فشرده و... خواهد بود.

3-       برپائی غرفه هائی درزمینه های مرتبط با حوزه دانش آموزی 


4-       برپائی مراسم اهداء جوایز با حضور مسولین علمی و اجرایی کشور 

   آرزوی ما است که نادکاپ تبدیل به یک کلاس آموزشی بزرگی شود، که خروجی آن دانش آموزان و دانشجویانی خلاق، شاداب و با اعتماد به نفس باشند.


sharif

شما اینجا هستید: صفحه اصلی درباره درباره نادکاپ